جزئیات سوال
پاسخ ها
سودابه تائبی
۱۳۹۵/۱۰/۱۵ ۱۲:۵۱
با سلام کاربر گرامی
مطابق آییننامه تنظیم امور نمایندگی بیمه در خصوص رسیدگی به اختلاف نماینده و شرکت بیمه و رسیدگی به تخلفات نماینده ؛ ماده ۲۱- شرکت بیمه موظف است تخلفات نماینده و شکایت واصله از عملکرد او را در کمیته رسیدگی به تخلفات نماینده که در این آییننامه کمیته نامیده می شود و مرکب از دو نفر به انتخاب هیئت مدیره شرکت بیمه و یک نفر منتخب انجمن صنفی نمایندگان بیمه است، مطرح نماید. تصمیمات کمیته با اکثریت آرا معتبر است.
ماده ۲۲- در صورت احراز تخلف نماینده، کمیته میتواند متناسب با نوع تخلف، تصمیمات زیر را اتخاذ نماید:
1.تذکر کتبی به نماینده.
2.ایجاد محدودیت در اختیارات تفویضی مانند سلب مجوز صدور بیمهنامه.
3.کاهش میزان کارمزد نماینده در یک یا چند رشته بیمه به مدت حداکثر شش ماه.
4.تعلیق فعالیت نماینده در یک یا چند رشته بیمه به مدت حداکثر شش ماه.
5.لغو پروانه فعالیت.
ماده ۲۳- در صورتی که تصمیم کمیته، لغو پروانه نماینده باشد ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ آن به نماینده، با درخواست کتبی وی، قابل تجدید نظرخواهی در هیئت است. تصمیمات کمیته در سایر موارد، قطعی و برای طرفین معتبر است.