قراردادکاری


با سلام
در تاریخ 11/2/89 قرارداد کاری با شرکت خصوصی در سمت برنامه نویس امضا کردم.این قرارداد بدون مدت زمان بوده و تاریخ پایان نداشت.ساعت کاری از ساعت 8.5 الی 14 بعد از ظهر و در روزهای پنجشنبه تعطیل بوده است.در مورد بیمه صحبتی نشده و فقط نوشته شده که حقوق 250 هزارتومان بدون احتساب بیمه می باشد.
برای امنیت کدهای برنامه نویسی شده یک سفته به مبلغ 5 میلیون تومان داده ام و رسید دریافت کرده ام.اما در قرار داد به طور دقیق علت سفته ذکر نشده فقط ذکر شده برای انجام قرارداد.
در قرارداد نوشته شده در صورت درخواست استعفا باید 5 ماه زودتر اعلام کنم اما اگر همتراز شغل بنده کسی در شرکت بود می توانم بروم.
در طول این مدت مبلغ حقوق تغییر کرده و به ساعتی 4 هزار تومان رسیده.از مرخصی استحقاقی و یا حقوق در ایام تعطیل خبری نبوده و میزان ساعت حضور در شرکت ضربدر این مقدار می شده.
در اسفند سال 89 شروع به پرداخت بیمه در یک شرکت دیگر کردم تا آبان سال 90.در آبان به کارفرما شرکت فوق اعلام کردم که تقاضای بیمه شدن دارم که ابتدا مخالفت و سپس قبول و بعد رد مکرر شد.همه این مذاکرات شفاهی بوده و از بهمن ماه 90 تا اردیبهشت 91 ادامه داشته.
اکنون محل شرکت تغییر یافته و فاقد سرویس بهداشتی آشپزخانه و مکان مناسب می باشد.و مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی اداره مجاور می باشیم.
طی نامه ای با ذکر دلایل خود را برای تغییر شرایط و عدم قبول بیمه خود را منتظر به خدمت معرفی کردم.اما بعد از 16 روز نامه ای به من دادند که تا کنون هیچ صحبتی در مورد بیمه با کارفرما نشده و دلایل مورد قبول نیست. ( نوشته اند اگر مدرکی داری اعلام کن و نوشته اند شرایط بد کاری برای همه می باشد.)
در این مدت با درخواست مرخصی ساعتی بنده موافقت نمیکردند.( به صرف لجبازی) و رفتار بسیار زننده ای داشته اند.
با توجه به موارد فوق سوال بنده این است که :
با توجه به وجود همتراز شغلی (وجود برنامه نویس دیگر) می توانم در شرکت حاضر نشوم؟ (بدون رضایت کارفرما)
کارفرما می تواند سفته من را به اجرا بگذارد؟
چگونه می توانم نسبت به شکایت برای احقاق مدت زمانی که بیمه نبوده ام اقدام کنم.
با تشکر فراوان پ.م

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
1 پاسخ
3,281 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۱/۰۵/۲۸ ۱۹:۱۳:۲۹